仕事のルール

出社・遅刻・早退・退社・欠勤(病欠)についてスケジュール管理お客様に対する考え方
全体会議及びチーム会議は必ず参加すること社内の環境・PCSkypeの使い方

日頃の仕事

目的やゴール、いつまでにを考えた仕事の仕方及びコミュニケーションを行う
「なぜ?」「どうして?」の根拠を持って取り込むこと
3分以内に終わる仕事は今すぐやること
チーム間・プロジェクト間のバランスを考え仕事する
電話はとても大事、ハキハキ答えて下さい
ミーティング及び会議では必ずメモをし最後に質問を行うこと
「損して得取れ」仕事ができない人は言い訳を述べるが、仕事ができる人は解決策を考える
指揮命令→いつもと違うものは事前に許可、又は過去の事例を確認が必要

Everyday work

Work methods and communication that consider objectives, goals, and deadlines.
'Why?'' should be taken into consideration with evidence.
If you have a task that can be completed within 3 minutes, do it now.
Work with a balance between teams and projects
Telephone calls are very important, please answer clearly.
Always take notes during meetings and conferences and ask questions at the end.
People who can't work make excuses, but people who can work think of solutions.
Command/Order → If something is out of the ordinary, permission must be given in advance or past cases must be checked.

出社・遅刻・早退・退社・欠勤(病欠)について

15分前に出社し定時には働けるようにする
会社は仕事のための場であり遊びの場ではない
1日に2回はチームは関係者の小ミーティングで情報を共有すること
帰郷及び遠出の場合は上司に通知すること
有給は2週間前の申請・20%は残し使うこと
タイムカード前にPCの電源を入れましょう。

About coming to work, being late, leaving early, leaving work, and absenteeism (sick leave)

Arrive at work 15 minutes early so you can work on time
A company is a place for work, not a place for play.
Teams should share information in small stakeholder meetings twice a day.
Notify your superior if you are returning home or going away
For paid leave, apply 2 weeks in advance and use 20% of the remaining amount.
Turn on your PC before writing your time card.

スケジュール管理

スケジュールは帰る10分前に翌日のリストアップを行う。
スケジュールはのポスティングがない人は仕事をしない。
スケジュールポスティング後は必ずチーム内の調整後、変更がある場合は「編集」機能で変更を行う
大事な仕事を優先的に行う。
15分以下のものは書かない。
3時間を超えるスケジュールは細かく刻む

翻訳チーム 人材チーム SNSチーム 開発チーム

Schedule management

I make a list of my schedule for the next day 10 minutes before I leave.
People who do not have a posted schedule will not work.
After posting the schedule, be sure to make adjustments within the team, and if there are any changes, use the "Edit" function to make changes.
Prioritize important work.
Don't write anything shorter than 15 minutes.
Cut schedules that exceed 3 hours into small pieces.

Translation Team HR Team SNS Team Development Team

お客様は神様

お客様のノーというのは退職の根拠になる→サービス業であるため
生理的に受け付けないものや長い目で利益に繋がらないものは断るのはあり
但し、その2倍のお客様を獲得する義務が生じる
クレームとは

Customer is God

A customer's no is grounds for resignation → This is a service industry.
It is okay to refuse things that are physiologically unacceptable or that will not lead to profit in the long run.
However, there is an obligation to acquire twice that number of customers.
What is a complaint?

全体会議及びチーム会議は必ず参加すること

参加する前に事前に議題を確認及び疑問点や質問を準備して参加すること
日頃の疑問を会議で話せるように準備

Must attend all general meetings and team meetings

Please check the agenda and prepare any questions you may have before participating.
Prepare to discuss your daily questions at a meeting

社内の環境・PC

社内の情報(データー/社内資料)は共有を原則とするためデスクトップや個人フォルダには置かない。
有給申請、個人のスケジュールの以外には決められた場所に格納する
ファール名は長めで日付を付ける
左手を使うことでショートカットやCtrl、Windowsキーをフル活用する。
最低限のURLは自動的に見れる設定を行う。

Internal environment / PC

Company information (data/internal documents) should not be placed on the desktop or in personal folders, as it should be shared in principle.
Store paid applications in a designated location other than in your personal schedule.
The foul name should be long and include the date.
By using your left hand, you can take full advantage of shortcuts, Ctrl, and the Windows key.
Set up the minimum URL so that it can be viewed automatically.

Skypeの設定

必ず社内のものを使う
顔写真を登録する
退職した場合はビーコスのロゴ+名前なし(チーム名のみ)

Skypeの使い方

メッセージがある場合は必ず確認後他の仕事をすること
「分かりました」「はい」「ありがとう」などのポジティブな答えは書かない
本社及び海外事務所とSkype会議を行う場合はPCを再起動する

How to use Skype

If there is a message, be sure to check it before doing other work.
Do not write positive answers such as “I understand”, “yes,” or “thank you”.
Restart your PC when holding a Skype meeting with the head office or overseas offices.

top